luni, 22 martie 2010

Tocmai am urmarit al doilea episod din " Pacific " . Ce tristete ... Nu stiu ce se intimpla cu toti marii regizori si producatori de la Hollywood , dar cred ca daca pui o camera de filmat in mina unor ageamii si le zici sa filmeze la plesneala , tot iese ceva mai interesant decit ce am vazut in ultimii ani produs de marii mahari ai cinematografiei mondiale ! In opinia mea , totul a inceput cu " No country for oldmen " , o poveste obositor de lineara in care singurul lucru interesant era puscociu lu Javier Bardem ! Anul asta a cistigat un film care seamana incredibil de mult cu o dira de pasta de dinti trasata cu o precizie tembela . Adica iei un tub cu pasta de dinti ( sau crema de ras , sau crema de miini , sau crema de noapte , whatever ... ) , incepi sa-l storci intr-un anumit punct , tii dunga cit poti tu de drept si , sigur , la un moment dat continutul se va termina si aia e ... Adica asta a fost filmul realizat de un profesionist al anului de gratie 2010 ! Sigur , veti zice , si pe buna dreptate ca intre aceste doua triste episoade a fost " Slumdog millionaire " . Da , a fost , dar directia e clara si cred ca n-o sa vedem prea curind astfel de productii ... Despre celelalte nominalizari la Oscar , numai de bine ... daca se poate asa ceva ! Si iata ca nu se poate ! Nu am sa vorbesc despre " Avatar " , fiindca nu l-am vazut si nu se cade sa-mi dau cu parerea in necunostinta de cauza . Am sa va spun insa cite ceva despre " Inglourious basterds " . Asta da , cazatura de film ! Mai rar vezi o porcarie mai mare ca asta ! O fictiune atit de subtire , un film atit de prost realizat , atit de prost regizat si atit de prost interpretat ... Singurul lucru care ma consoleaza cit de cit este ca , in cariera unui regizor extraordinar ( Tarantino , unul din favoritii mei all time ... ) trebuie sa apara o teapa de dimensiuni cosmice pe care nimeni nu si-o poate explica . La Quentin a fost asta ( sau , cel putin , asa sper ! ) . Nu pot derula de-a fir-a-par toate timpeniile comise in filmul asta ( daca vreti detalii lasati un comment , ceva ... ) , fiindca mi-ar lua prea mult timp si deja sint usor plictisit si greu beat .
Ceea ce vreau , de fapt , este sa ma intorc la " Pacific " ! Seria asta e gindita sa fie ca o continuare la " Band of brothers " , facuta de aceeasi echipa de realizatori si de acelasi regizor . Dar , ce diferenta ! Si , cum spuneam in primele rinduri , ce tristete ... Ce minunatie a fost " Band of ... " si ce ruina e " Pacific " ... Cita veridicitate in prima serie si ce stare de lesin creativ in a doua ... Cita daruire artistica la prima serie si cita suficienta in a doua ... Ce efecte tehnice novatoare ieri si , acum , dupa niste ani totusi , nici macar la nivelul de ieri nu se poate ridica , cit de cit ... Ca sa nu mai vorbesc de ceea ce eu numesc " greutatea specifica a actului artistic " ( indiferent de ce act artistic ar fi ... acu s-a nimerit sa fie niste filme ... ) . Prima serie mi-a ramas intiparita in minte si datorita eroilor care cadeau in lupta , in a doua , mortii sint intotdeauna de la alte companii , nu de la aia pe care e axata filmarea ! Un cacat !
Uuuuuuuuuuuuffffffff !!! ... Mam plictisit deja ... Totusi , va rog , va implor , incercati sa faceti rost de " Band of brothers " , vizionati-l , intre timp vizionati si " Pacific " ( e pe HBO ) si incercati sa nu faceti cu viata voastra ce au facut astia cu serialele astea doua ! Adica fiti mai buni cu fiecare zi trecuta , spuneti lucrurilor pe nume in loc sa fiti " politic corectness " si , pentru cei cu inclinatii artistice , iubiti-va auditoriul , nu-l furajati !

Un comentariu:

  1. Tarantino a mai avut rateuri, se pare ca asa functionează. Unu bun unu prost, vezi From dusk till dawn si Grindhouse. Nu mai zic nimic de Inglorious Basterds, nu de alta da eu m-am plictisit la minutu' cinspe. Am inteles ca ni se pregateste "Faster pussycat, Kill Kill"...no comment in ceea ce priveste oscar-urile de anu asta, nu de alta dar habar n-am cine si pentru ce a castigat si nici pentru ce a fost nominalizat. Cat despre seriale...m-am lasat de sportul asta de cand cu primele trei episoade din Lost. Traiasca South Park :)

    RăspundețiȘtergere